تبلیغات
پیک ویژه R.P.S - آنها چرا کلید Back را می فشارند ؟
قالب وبلاگ قالب وبلاگ

پیک ویژه R.P.S
 
با ما تفاوتها را احساس نمایید. (آرامش ، امنیت ، سرعت ، دقت)

به سامانه شرکت رهیافت سفیر پایتخت خوش آمدید
 
نوشته شده در تاریخ سه شنبه 31 خرداد 1390 توسط رهیافت سفیر پایتخت

من به میزان زیادی وقت صرف گشتن در وب سایتها می کنم. این وب سایتها در رابطه با کار من و یا سایتهای عمومی است. به دنبال آخرین اخبار امنیتی در سایت مایکروسافت، بررسی یک محصول خاص و یا ارسال کارت تبریک. در برخی از این سایتها، به محض ورود، بنا به دلایلی، فورا کلید Back را می زنم و از آن سایت خارج می شوم. برخی دلایل که باعث این رفتار من می شود در زیر لیست شده اند.

سایت به روز رسانی نشده است – اگر متوجه شوم سایـتی که وارد آن شده ام نسبت به بازدید قبلی من به روز رسانی نشده است، فورا خارج می شوم. وب محل قراردادن اطلاعاتی است که ماهیتا متغیر و در حال عوض شدن است. در واقع توقع من این است که اطلاعات سایت باید خیلی به روز باشد.

 

علائم در حال ساخت – وجود علامت “در حال ساخت” نه تنها نشان می دهد که سایت به روز رسانی نمی شود بلکه دلیل عدم آمادگی سایـت برای شروع حضور در شبکه هم می باشد. به همین دلیل من فورا از سایت خارج می شوم، هزاران سایت هستند که آماده هستند و من به آنها سر خواهم زد.

 

خطاهای جاوا اسکریپت – جاوا اسکریپت چنانچه مناسب استفاده شود، خیلی خوب است. هر چند که اغلب سایتها، به نحو مناسب از جاوا اسکریپت استفاده نمی کنند. در واقع قانون این است که هر سایتی با یا بدون جاوا اسکریپت باید درست کار کند دلیل آن این است که امکان از کار انداختن جاوا اسکریپت در مرورگرها هست و خیلی ها به خاطر اشکالات امنیتی، از این امکان استفاده می کنند و فقط برخی از سایتها را در لیست سایتهای مطمئن قرار می دهند که جاوا اسکریپت برای آنها فعال بماند.

 

ActiveX – خوب اگر می خواهید خیلی سریع مردم را از سایت خود فراری دهید، از ActiveX استفاده کنید. هر بار که بازدیدکننده سایت شما را می بیند،با پیغام نصب و یا تائید اجرای ActiveX مواجه می شود. همچنین، اجرای ActiveX ها قابل کنترل توسط مرورگر است و می توان آنها را غیر فعال کرد.

 

تبلیغات Popup – هر چند این نوع تبلیغات برای سایتهای تجاری برای کسب درآمد خوب است ولی باعث اذیت بازدیدکننده می شود. پیشنهاد مشخص من این است که از آنها استفاده نکنید ولی اگر مجبور هستید، کاری کنید که در هر بار بازدید فقط یکی از آنها باز شود نه برای هر صفحه.

 

 

Banner های تبلیغاتی – این روزها Banner های تبلیغاتی کار ساز نیستند و تعداد آنها باعث اثر منفی در کیفیت سایت شما می شود و بازدیدکنندگان را فراری می دهد.

خطاها در نگارش اطلاعات – نشاندهنده غیر حرفه ای بودن سایت است. وجود چند اشکال اینجا و آنجای سایت قابل تحمل است ولی اگر زیاد شوند، نشان دهنده مبتدی بودن شماست. این موضوع به نوع سایت شما مربوط نیست. حتما از برنامه های کنترل املاء استفاده کنید.

 

خطاهای دستور زبان – این خطاها کمی قابل چشم پوشی هستند چون همه مردم که استاد صرف و نحو نیستند. ولی زمان مناسب را برای رفع اشکالات احتمالی در دستور زبان سایت خود اختصاص دهید.

 

زمان بالا آمدن زیاد – بزرگترین خطر برای سایت شما، کند بودن آن است. ممکن است اشکال از سرویسگر و یا حجم گرافیک بالای سایت یا حجم بالای صفحات باشد. هر چه صفحات کندتر بالا بیایند احتمال فشردن کلید Back بیشتر می شود.

 

متن چشمک زن – البته از آن زمان که این جور کارها در سایتها مد بود گذشته ولی باز هر از چندگاهی به اینگونه سایتها بر می خورم. در این سایتها تقریبا بلافاصله کلید Back را می زنم.

 

رنگهای پر زرق و برق و تند – بعنوان یک قانون، مردم از زیادی رنگهای تند یا عجیب در وب سایتها خوششان نمی آید. اگر شما از این رنگها، مثل صورتی براق یا سبز نئونی در سایت خود استفاده کرده اید مطمئن باشید تعدادی از بازدیدکنندگان سایت خود را از دست داده اید.

 

اطلاعات اشتباه – در هر موضوعی، اگر اطلاعاتی بدهید که درست نیست، بازدیدکننده از دست خواهید داد. وب سایتها باید اطلاعات صحیح بدهند و از دروغ و شایعه پرهیز کنند.

 

عدم انسجام اطلاعات – اگر سایت شما قرار است در موضوع خاصی اطلاع رسانی کند، هرگز آنرا با آمیختن انواع اطلاعات نامرتبط آلوده نکنید، اگر مجبور به این کار هستید، یک نام دیگر ثبت کنید و یک سایـت مجزا بسازید و آنها را با یکدیگر ارتباط دهید.

 

استفاده از Cookie – معمولا تنظیم آنها را طوری قرار می دهم که اگر سیستم قرار است Cookie در ماشین من ثبت کند، به من خبر دهد. معمولا اگر دلیل مناسبی برای آن Cookie نباشد، آنرا محدود می کنم و از نصب آن جلوگیری می کنم. برایم مهم نیست که مثلا یک سایت بخواهد برای تحقیقات بازار خود، رفتار من در سایت خود را توسط Cookie ها ثبت کند، من از آن سایت برای همیشه خارج خواهم شد.

 

سبد خرید نامناسب – خیلی پیش آمده که تصمیم به خرید از طریق اینترنت داشته ام ولی امکان سبد خرید آن سایـت آنقدر بد طراحی شده بوده که از این کار منصرف شده ام و از آن سایت خارج شده ام. روی امکانات مناسب برای سهولت خرید در سایـت خود، بیشتر وقت صرف کنید.

 

نبود قیمت کالا – اولین چیز که مورد نیاز برای خرید کالاست، قیمت آن است. مخفی کردن قیمت به روشهای مختلف در برخی سایتها اتفاق می افتد. مثلا تا لحظه رسیدن به سبدخرید، قیمت را نشان نمی دهند می دانید چه می شود ؟ من هیچ وقت به سبد خرید نخواهم رفت، من می خواهم همین حالا قیمت را بدانم نه بعدا.

 

نبود اطلاعات یا تصویر کالا – قبل از خرید می خواهم کالا را حسابی زیر و رو کنم، از زوایای مختلف آنرا ببینم، کاتالوگ آنرا بخوانم و بعد تصمیم به خرید بگیرم. قبول، این امکانات در وب نیست، حداقل عکس آن محصول را می خواهم ببینم. اگر شما این اطلاعات را ندهید به سایت دیگری برای خرید می روم.

 

نیاز به ثبت نام در سایت برای خرید یا مشاهده – بدترین کار در سایتهای تجاری همین است که اول بازدیدکننده را مجبور به ثبت نام کنید و بعدا او بتواند در سایت شما گشت بزند. ثبت نام برای خرید کالا قابل قبول نیست. چرا باید فقط برای گشت زدن در سایت شما تمام اطلاعات خود را در اختیار شما قرار دهم ؟ ترجیح می دهم به سایت دیگری بروم.

 

نبود اطلاعات تماس – شاید نبود اطلاعات تماس برای سایت شخصی یا اطلاع رسانی زیاد مهم نباشد ولی اگر چیزی برای فروش دارید، حتما باید راهی برای ارتباط با شما در سایت قرار دهید. مخصوصا برای خرید از شما حتما دنبال شماره تلفن تماس ( نه فقط email ) در سایت شما خواهم بود. همچنین آدرس و سایر اطلاعات تماس. می خواهم بدانم برای پرسیدن سوالاتم و یا رفع اشکال آنچه خریده ام، با چه کسی باید صحبت کنم.

 

منبع: سایت mahmoodb

 

یک روش ساده برای جلب بازدید کننده بیشتر

آیا به دنبال ابزاری رایگان برای برقراری روشی که بازدید کننده های دائم برای سایت خود داشته باشید می گردید ؟

چه سوال بیهوده ای پرسیدم! اینطور نیست ؟

آیا هرگز به این موضوع فکر کرده اید که یک مقاله پر محتوا از چند طریق برای سایت شما بازدید کننده می آورد ؟ یک مقاله خوب سرعت شما را در جذب بازدید کننده افزایش می دهد.

مجموعه ای از مقالات را در سایت خود ارائه کنید. این راهی است که ترافیک ماه ها و حتی سالهای متمادی برای سایت شما را تضمین می کند.

خیلی از بازاریابها، مقالات را برای استفاده به عنوان محتوای سایت خود و یا برای ارسال به مجلات الکترونیکی (eZines) استفاده می کنند.

همانند کوه یخ که بخش عمده آن پنهان است، عملکرد مقالات خوب برای جذب ترافیک، تنها بخشی از ارزش واقعی آنها است.

ارسال مقالات به مجلات الکترونیکی در مدت زمان کوتاهی ترافیک زیادی برای سایت شما ایجاد می کنند که البته این حجم ترافیک گذرا است و اگر ارسال به مجلات را کم کنید، ترافیک هم کم خواهد شد.

خوب، پس چه کنیم تا ترافیک بالا برای ماه ها و سالها توسط مقالات تضمین شود ؟

 

چهار روش زیر را پیشنهاد می کنم :

1- مقالات خود را برای لیستهای خبری (Announcement List) ارسال کنید. با این کار دو نشان زده اید چون هم مجلات الکترونیکی و هم صاحبان سایتها (Webmasters) در جستجوی مقالات رایگان هستند که در سایت خود قرار دهند.

2-مقالات خود را به سایتهائی که مختص ناشرین (Publisher) و صاحبان سایتها است ارسال کنید. من به این سایتها مقاله فرستادم و این موضوع را فراموش کرده بودم تا اینکه برایم نامه رسید که کسانی در حال استفاده از این مقالات هستند و این برایم جالب بود.

3-به صاحبان سایت که در ارتباط با نوع تجارت شما هستند پیشنهاد دهید که از مقالات شما بصورت رایگان در سایت خود استفاده کنند.

4-هر 10 تا 15 مقاله را در قالب یک کتاب الکترونیکی (eBook) تنظیم کنید، برایش یک نام انتخاب کنید و در سایت خود برای استفاده همگان قرار دهید و شاهد باشید که چطور کتاب شما در شبکه پخش خواهد شد.

منبع:سایت mahmoodb

 

آنها در جستجوی چه هستند؟

آیا می دانید هنگامی كه مردم روی خط هستند در جستجوی چه می باشند و این كار راچگونه انجام میدهند؟ اگر در اینترنت تجارت می کنید، این اطلاعات برایتان بسیار مهم هستند. آگاهی از عادات جستجو و رفتار روی خط، در طرح استراتژی رقابتهای تجاری به شما كمك می كند.

تحقیقات جدیدی در تابستان 2002 در خصوص اینكه مردم روی خط چه می كنند انجام شده است. محققین دریافته اند كه جستجو برای اطلاعات، پس از پست الکترونیک، بیشترین کاربرد اینترنت است.

در كل 80% از آمریكاییان برای یافتن اطلاعات در اینترنت از موتور جستجو استفاده می كنند.

25% (33 میلیون نفر ) روزانه از یك موتور جستجو استفاده می كنند.

مردان بیش از زنان از موتورهای جستجو استفاده می کنند. در یك روز آماری 33% مردان و 25% زنان از موتور جستجو استفاده كرده اند.

محصلین كالج بیش از محصلین دبیرستان به استفاده از موتور جستجو تمایل دارند.

39% از مصرف كنندگان موتور جستجو، سابقه سه سال یا بیشتر كار با اینترنت داشته اند و تنها 14% از كسانی كه كمتر از شش ماه با اینترنت كار كرده بوده اند از موتور جستجو استفاده كردند.

 

Google در میان موتورهای جستجو از نظر زمان جستجو، پر استفاده ترین است.

MSN بیشترین تعداد استفاده كنندگان را دارد. در می سال 2002 چهل وسه میلیون مخاطب داشته است. سپس Google، سی وشش میلیون بازدید كننده و Yahoo در طول همان ماه سی و هشت میلیون بازدیدكننده داشته اند.

 

جستجوی اطلاعات به چهار بخش كلی تقسیم می شود:

- جستجوی افراد

- سلامتی

- دولتی

- مذاهب

 

66.6% از جستجوها شخصی و 33.3% آنها تخصصی است.محصلین كالج بیش از محصلین دبیرستان به جستجوی افراد تمایل دارند و جوانان بین 18 تا 29 سال بیش از افراد مسن تر 50 تا 64 سال به اینكار تمایل نشان می دهند.

هفتاد و سه میلیون آمریكایی در جستجوی اطلاعات سلامتی بوده اند، نسبت به پنجاه و دو میلیون از پاییز 2000. خانم ها بیش از آقایان به دریافت اطلاعات سلامتی تمایل نشان می دهند. اما احتمالا از سایتهایی كه چیزی برای فروش دارند ویا سایتهایی كه تاریخ و منبع اطلاعاتشان را مشخص نمی کنند خارج می شوند. 81% جستجوی خود را با یك موتور جستجو یا سایتهای اطلاع رسانی (Portal) مثل Yahoo،MSN ،AOL شروع كردند و بقیه مستقیما سراغ سایتهای مربوط به سلامتی رفته اند. 45% از بالای لیست جستجو آغاز كردند و به سمت پایین لیست ادامه دادند و سایرین روی نامها یا كلماتی كه برایشان آشنا بود یا به مورد نظرشان مربوط بود كلیك كردند. گزارش شده است که 82% از افراد از اطلاعات سلامتی كه یافته اند خوشنود شده اند. از هر سه نفر یك نفر می گوید شخصی را می شناسد كه اطلاعات سلامتی اینترنت به او كمك كرده است. از هر صد نفر دو نفر فردی را می شناسند كه از این اطلاعات آسیب دیده است. اغلب جستجوها برای اطلاعات سلامتی مربوط به بیماری های خاص، كنترل وزن واطلاعات در مورد دستور استفاده از داروها است. جستجو در خصوص سلامت روانی و مباحث حساس پزشكی رو به افزایش است.

 

گزارش شده است شصت و هشت میلیون آمریكایی از سایتهای سازمانهای دولتی استفاده كرده اند كه انسبت به چهل میلیون در مارس 2000 افزایش شگرفی داشته است. 40% جستجویشان را با یك موتور جستجو مثل MSN یا AOL آغاز كردند. اغلب افراد لیست جستجو را برای سایت مورد نظر بررسی کرده اند و فقط 21% از آنها بر اساس رتبه بندی موتور جستجو، سایتها را بازدید کرده اند.

28 میلیون آمریكایی (نسبت به نوزده میلیون از اواخر سال 2000) از موتور جستجو برای یافتن اطلاعات مذهبی یا معنوی وهمچنین ارتباط با این سایتها استفاده كرده اند. تنها 4% جستجویشان را از سایتهای اطلاع رسانی مذهبی آغاز كرده اند.

 

در اینجا آمارهای دیگری که مورد علاقه بازاریابها است آورده شده است:

* 95% از آمریكاییان استفاده كننده از اینترنت برای استفاده از پست الكترونیكی روی خط می روند.

* 80% جستجو انجام می دهند.

* 80% در جستجوی اطلاعاتی هستند كه به سرگرمی مربوط می شود.

* 37% روی خط بازی می كنند.

*75% روی خط می روند تا از یك فراورده و خدمات آن پیش از خریداری أگاه شوند.

*63% در جستجوی اطلاعاتی در مورد فیلم، كتاب وبرنامه های تفریحی هستند.

*44% جویای اطلاعات مالی هستند.

*20% در حراجی ها شركت می كنند.

*9% برای دیدن سایتهای قرار ملاقات و دوست یابی روی خط می روند.

*5% برای قمار كردن روی خط می روند.

 

تنها 21% از آمریكاییها (بیست وچهار میلیون نفر ) در منازلشان توسط خطوط پر سرعت به شبكه جهانی اینترنت دسترسی دارند. این تعداد از سال 2000 چهار برابر شده است. استفاده كنندگان از خطوط پر سرعت بیشتر مردان متمول وتحصیل كرده هستند. شگفت انگیز نیست كه افرادی كه با سرعت بالا به شبكه دسترسی دارند بیش از کابران ارتباط تلفنی (Dial-up users) از منابع اینترنت بهره مند می شوند.

ارقام فوق می تواند شما را در توسعه فروش و دستیابی به اهداف كاری که برای سایت خود در نظر گرفته اید یاری دهد. البته توجه کنید که آمار فوق در جامعه ای خاص تهیه شده است و الزاما برای جوامع دیگر صادق نخواهد بود ولی تجربه نشان داده است که معمولا الگوی استفاده از اینترنت، در بسیاری از موارد، مشابه است.

برای نمونه، به دلیل عدم وجود روشهای انتقال پول از طریق اینترنت در کشور ما، قطعا رفتار کاربران ایرانی در ارتباط با سایتهای فروش کالا و خدمات، متفاوت است. از طرفی، علاقه مردم به دسترسی به اطلاعات سیاسی و اجتماعی، باعث شده تا دسترسی به سایتهای خبری در میان بازدید کنندگان ایرانی بیشتر باشد.





طبقه بندی: IT، 
.: Weblog Themes By Pichak :.




تمامی حقوق این سایت محفوظ است | طراحی : پیچک
قالب وبلاگقالب وبلاگ